کانادا

7 مکان از شهر همیلتون که تابستان شمارا خاطره انگیز خواهد کرد.

همیلتون

شهر همیلتون، نهمین شهر بزرگ کانادا و سومین شهر بزرگ در ایالت آنتاریو است و از سال 1778 به یک منطقه مسکونی تبدیل شد. این شهر نام خود را از فردی به نام جورج همیلتون؛گرفته است.وی در سال 1812 مزرعه ای در این شهر را خریداری کرد و جمعیت زیاد کارگران این مزرعه ،شهر همیلتون را پایه گذاری کردند.این شهر،پیشرو در صنعت است و رشد آن باعث شده، نقش اقتصادی مهمی در ایالت آنتاریو داشته باشد همچنین مردمان شهر،برای فرهنگ و هنر اهمیت زیادی قائل اند و گالری ها و موزه ها و مراکز فرهنگی از مهم ترین مکان های گردشگری این شهر به شمار می روند.در ادامه چند مکان زیبای گردشگری در شهر همیلتون را بررسی خواهیم کرد.

1.کلیسای جامع پادشاه مسیح

کلیسای جامعه پادشاه مسیح،کلیسایی زیبا در شهر همیلتون است.این کلیسای کاتولیک،در سال 1933 تقدیس شده و بزرگان دینی همیلتون در آن مشغول به کارند.کلیسا ،در سال 1981 با قصد قبلی به آتش کشیده شد و افرادی خاطی روبه روی کلیسا به آتش کشیده شدند.معماری کلیسا ،دو محراب و زمین های مرمرین آن ، صندلی ها خاص و نقاشی های زیبای از ویژگی های این کلیسا  به حساب می آیند.

شهر همیلتون

2.موزه هنر مک مستر

موزه هنر مک مستر، متعلق به دانشگاه مک مستر است.این دانشگاه ابتدا در سال 1887 در تورنتو در قدیمی ترین خیابان آن ساخته شده و کمتر از یک صده ، در سال 1930 به شهر همیلتون انتقال داد شد و در افزایش جایگاه هنری خود،پیشرفت چشمگیری پیدا کرد.اولین فضای اختصاصی برای این گالری در سال 1967 تاسیس شد و پس از آن به طور مداوم آثار هنرمندان بزرگ را به نمایش گذاشت.

شهر همیلتون

3.موزه همیلتون

گالری هنری همیلتون،سومین گالری بزرگ و عمومی آنتاریو واقع در  شهر همیلتون است.این گالری کار خود را از سال 1914 شروع کرد و تاکنون میزبان بزرگ ترین هنرمندان از سراسر جهان بوده است.تعداد زیاد ورودی آثار هنری ،باعث شده آثار ارزشمند ترین آثارها کم تر به نمایش گذاشته شود و این دلیلی بود که این گالری دست به کار خلاقانه ای زد. در سال 2022 این گالری تمرکز خود را بر آثار دیجیتال گذاشته  و با ارائه این فعالیت ها با عنوان “back of house” اثر جدیدی از روند کاری خود را آغاز کرده است.

شهر همیلتون

4.قلعه دوندورن

قلعه دوندورن ، یک عمارت نئوکلاسیک تاریخی در شهر همیلتون است.این عمارت که 1700 متر مساحت دارد ،در سال 1835 تکمیل شد و از نظر امکانات رفاهی ، بهترین خود در آن دوره بوده است.ارزش معماری عمارت، به حدی زیاد است که در سال 1984 به عنوان یک مکان تاریخی ملی شناخته شده و جزو املاک زیبا در کانادا به حساب می آید.چشم اندازه پارانوما،اصطبل سنگی،محوطه پارک،مسیر های منحنی پیاده و غیره از ویژگی های این عمارت زیبا می باشد.

شهر همیلتون

5.موزه میراث هواپیمای جنگی کانادا

چهار دوست به نام های دنیس بردلی ،آلن نس،پیتر متیوز،جان ویر که علاقه بسیار زیادی به هواپیماهای جنگی داشتند،در سال 1972 یک هواپیمای جنگی  به نام Fairey Firefly که  آسیب دیده بود را تعمیر کردند.با موفقیت پرواز این جنگنده ی آسیب دیده ،هواپیماهای دیگر نیست به کارگاه فرستاده شدند.با گسترش و جمع آوری جنگنده های مختلف؛موزه میراث هواپیمای جنگی کانادا در همیلتون بنا شد.این موزه ارزش معنوی بسیار دارد و اگر به تاریخ علاقه داشته باشید این موزه ،که شرح مناسبی از جنگ ها و خاطراتش را به نمایش گذاشته است،برایتان جالب خواهد بود.نشستن پشت سیستم کنترل هواپیما،تجربه راندن آن ها به صورت مجازی،درخواست اجرای مراسم در محوطه و غیره از امکانات این مجموعه می باشد.

6.باغ گیاه شناسی سلطنتی

در سال 1941 باغ گیاه شانسی سلطنتی،به دستور خانواده سلطنتی  آن زمان در شهر همیلتون ساخته شد.طی 80 سال،این باغ راه اتصالی بین مردم،سلطنت و طبیعت بوده است.مراسم ها و رویداد های مهمی در این باغ جشن گرفته می شود.این باغ با آموزش،انجام کلیه فعالیت های باغی،گیاه شناسی و جذب کودکان و پرورش کودکان پیشگام باشد.بهترین زمان بازدید از این باغ زیبا،فصل بهار و تابستان می باشد تا هنگامی که زیبایی گل ها و طبیعت آن در بهترین حالت خود باشد.

7.پارک سافاری

اگر به طبیعت وحشی علاقه دارید پارک سافاری شیر افریقایی محبوب شما خواهد بود. این جاذبه گردشگری ،خارج از شهر همیلتون قرار دارد اما با این وجود،نامش در کنار این شهر می آید.در 100 کیلومتری از شهر همیلتون،خانواده ای هفت منطقه ی ،که پیش از 740 هکتارمساحت دارد؛ محافظت شده برای بازدید از حیات وحش کانادا آماده کرده اند.تماشای این مجموعه به روش های مختلفی امکان پذیر است و می توان با وسیله شخصی،یا اتوبوس های گردشگری از این مناطق بازدید کرد.

حیوانات آزادانه در محیط امن خود حرکت می کنند و شما می توانید از دور،یا به دلخواه حیوانات با نزدیک شدن به آنها ،حسی متفاوت را از حضور در طبیعت تجربه کنید. مسیر های پیاده روی،زمین های بازی،امکانات آموزشی،کمپ های  وغیره از دیگر  امکانات این مجموعه می باشد.

شهر همیلتون

در آخر

شهر همیلتون مانند دیگر شهرهای کنادا،زیبایی منحص به فرد دارد و گشت گذار در آن تجربه ای متفاوت به ارمغان می آورد.این شهر هنری،سالانه پذیرای هزاران گردشگر است و با فراهم کردن امکانات مناسب برای آنان،خاطره زیبا در ذهن ها می گذارد.اما تا به این شهر و شهرهای دیدن کانادا سفر نکنید،حس واقعی حضور در آن را نخواهید فهمید.اگر شماهم قصد سفر به این شهر زیبا را دارید،پیشنهاد می کنم همین حالا با مشاورین ما ارتباط برقرار کنید.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *