کانادا

شهر ساسکاتون و 7 جاذبه های کشف نشده

سَسکَتون یا ساسکاتون نام شهری در استان سسکچوان کانادا است.این شهر به عنوان بزرگ ترین شهر این استان و پرجمعیت ترین آن شناخته می شود.

شهر ساسکاتون

این شهر به علت نزدیکی فرهنگ خود با کشور فرانسه،پایتخت دوم فرانسه در کانادا معرفی می شود و زمان تاسیس این شهر به سال 1883 باز می گردد.نام این شهر از میوه ای محلی به نام Mis-sask quah toomina الهام گرفته شده است.

شهر ساسکاتون از نظر دارا بودن منابع معدنی حرف اول را در کانادا می زند و استخراج معادن نیز بخش مهمی از اقتصاد ساسکاتون است و این منطقه در میان تولیدکنندگان پیشرو اورانیوم و پتاس در جهان است.

این شهر که مانند برخی شهرهای کانادا،به عنوان بهترین مقصد برای تحصیل و تفریح و زندگی انتخاب شده است.پس در ادامه جذاب ترین نقاط گردشگری شهر ساسکاتون را معرفی می کنیم.

1.دانشگاه ساسکاچوان

دانشگاه ساسکاچوان که در مرکز شهر ساسکاتون قرار دارد. این دانشگاه،اولین کالج عمومی کشاورزی را دارا می باشد،بزرگ ترین مرکز علمی استان سسکچوان است و با حضور این دانشگاه و مراکز علمی وابسته،شهر به عنوان قطب علم و فناوری معرفی می شود.ساختمان اصلی این دانشگاه به سبک گوتیک، که همانند آن را در ساختمان های کمبریج،آکسفورد و دیگر دانشگاه های آمریکا؛مشاهده می کنیم،ساخته شده است.

روزهای تعطیل و شب ها درهای این دانشگاه به روز گردشگران باز است و می توان از قدم زدن در باغ مجسمه ها و دیدن آسمان در رصدخانه مجهز و آشنایی ما اجرام آسمان و تماشای نمایشگاه های موضوعی که به صورت رایگان در اختیار مردم قرار گرفته است،نیز لذت برد.

ساسکاتون

2.پارک میراث wanuskewin

پارک میراث Wanuskewin یک مکان تاریخی ملی است و میراث جهانی پیشنهادی یونسکو است.این پارک پیش از 6400 سال به عنوان یه مکان مقدس برای بومیان دشت های شمالی آمریکا بوده است..

این پارک که در لبه شمالی شهر ساسکاتون قرار دارد، بیش از 6000 سال فرهنگ بومی دشت های شمالی را تفسیر می کند. بزرگ ترین حفره های باستانی،در کانادا است و وسیله های ارزشمندی در میان خاک های این پارک یافت می شود. ویژگی های این پارک شامل 19 سایت پیش تماس، چرخ دارو، حلقه های تیپی و پرش بوفالو است که در امتداد 7 کیلومتر مسیرهای پیاده روی میتوان آن ها را تماشا کرد.

 

3.دره مسیوان

بزرگ ترین سیستم مسیر در دنیا،مطلق به مسیر دره مسیوان است.در سال 1992 ، ساخت مسیری چند منظوره که شهر ها و استان های کانادا را به هم متصل کند،شروع شد که اکنون طول آن به 28 هزار کیلومتر در سراسر کانادا میرسد.حدود 20 کیلومتر از این مسیر ،از شهر ساسکاتون که بهترین نقاط تفریحی شهر را به هم متصل کرده و خود به یکی از نقاط گردشگری و تفریحی تبدیل شده است؛ گذر می کند.

مسیر های پیاده روی و دوچرخه سواری در دو سمت این دره،ماهیگیری و قایق سواری در فصل تابستان،مسابقات اسکی و آموزش و اسکی سواری تفریحی در فصل زمستان از ده ها امکانات تفریحی این نقطه گردشگری می باشد.

شهر ساسکاتون

4.فستیوال جاز ساسکاچوان

فستیوال جاز ساسکاچوان که در شهر ساسکاتون قرار دارد،از سال 1987 کار خود را آغاز کرده است.این فستیوال که.سالانه حدود 160 اجرا با حضور پیش از 85 میلیون طرفدار این سبک موسیقی، و هفت سال پیاپی توسط مخاطبین به عنوان بهترین جشنواره شهر و اکنون به بزرگ ترین خود در کانادا تبدیل شده است.

اگر به سبک های موسیقی جاز،بلوگراس،فانک،پاپ علاقه دارید، این فستیوال که در فصل تابستان اجرا می شود؛این فستیوال بزرگ می تواند بهترین تجربه شما در حضور بسیاری از علاقه مندان مانند خودتان و خوانندگان برتر باشد.

شهر ساسکاتون

5.موزه توسعه غربی

شهر ساسکاتون ،شهری صنعتی است و از سال تاسیس داستان های زیادی را پشت سر گذاشته است.موزه توسعه غربی،روایت‌گر تغییراتی است که از ابتدا تا کنون در این شهر و مرغزارها و ناحیه های مختلف آن رخ داده است.

اتوبوس های برقی،تراکتور ها ، ماشین های قدیمی،کالسته ها ،ابزارهای کشاورزی و  مدرسه ، کلیسا و ده ها شبیه ساز دیگر در این مجموعه قرار دارد. معروف ترین سالن آن”برنده شدن در قمار مرغزار” نام دارد.این سال روند پیشرفت یک خانواده مهاجر طی هفت سال،از زمان ورود تا زمان موفقیت به نمایش می گذارد.

6.باغ وحش ساسکاتون

پارک جنگلی و باغ وحش ساسکاتون که در حومه شهر ساسکاتون قرار دارد؛ ابتدا به عنوان نهالستان کار خود را آغاز کرد و در سال 1990 برای کاشت ، حفاظت و نگهداری 147 میلیون درخت ، به عنوان یک مکان تاریخی و میراث ملی کانادا انتخاب شد.مساحت زیادی از این پارک را ،درختان و مزارع و حضو های کوچک تشکیل داده اند.این پارک برای پیک نیک عالی است و مسیرهای پیاده روی بسیار زیادی  دارد وباغ وحش و حیوانات کمیاب آن یکی از دلایل محبوبیت این مجموعه برای مردم محلی و گردشگران است.

بسیاری از گونه های حیوانات بومی مانند گرگ،خرس های گریزلی، انواع گوزن ها وحیوانات خارجی مانند جوجه تیغی،شیر،پاندای قرمز و ده ها نوع دیگر در این مجموعه نگهداری می شوند.برای دیدن لیست حیوانات این باغ وحش، می توانید به سایت این مجموعه سر بزنید.

شهر ساسکاتون

7.فستیوال خوراکی ها

شهر ساسکاتون به دلایل مختلفی مشهور است ، یکی از معروف ترین آن شهرت در صنایع غذایی و داشتن رستوران های گوناگون در سطح شهر است.با هر پیاده روی کوتاهی در سطح شهر،به انواع رستوران ها، از اغذیه های محلی تا رستوران های بزرگ مجلل می رسید که هر کدام با تپخ خاص غذا می توانند شمارو جذب کنند و تجربه دلنشینی از خوردن غذاهای محلی برایتان بسازند.

فستیوال مزه یا خوراکی ها ،جشنواره غذاهای افسانه ای ساسکاتون است که  شامل 28 رستوران از بهترین رستوران های ساسکاتون در آن حضور دارند و غذاهای مورد برتر خود را در کی از پارک های زیبای شهر ساسکاتون ، کیوانیس مموریال؛سرو می کنند.این فستیوال به همراه موسیقی زنده و رقص وشادی،به مدت شش روز در جولای هر سال برگزار می شود.

شهر ساسکاتون

در پایان

شهر زیبای ساسکاتون مانند تمامی شهرهای کانادا،منحصر به فرد است و دیدن آن تجربه ای متفات از هرچیز برای شما خواهد داشت.شهر ساسکاتون که یکی از رو به رو رشد ترین و پر جمعیت ترین شهرهای کانادا است ،جاذبه های گردشگری زیادی دارد که می تواند تابستانی به یاد ماندنی برای شما و خانوادتان به ارمقان بیاورد.پس از شماهم می خواهید به این شهر زیبا سفر کنید،همین حالا به کارشناسان ما پیام دهید تا شمارا راهنمایی کنند.

 

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *