کانادا

11 مکان زیبا در شهر ادمونتون که نباید آن هارا از دست داد.

ادمونتون

مردمان ادمونتون شهری که در تابستان تنها شانزده ساعت نور خورشید را دریافت می کند ،از نژادی سرسخت هستند.یکی از سرد ترین شهرهای دنیا ،ادمونتون پایتخت ایالت آلبرتا ، با جمعیتی یک میلیون نفره جزو پر رونق ترین شهرهای کانادا به حساب می آید.مردمان این شهر زیبا در فرهنگ و هنر پیشرو هستند و در این مسیر رقابتی سخت با شهر کلگری دارند.هوای سرد شهر ادمونتون،مانع از خروج مردمان آن از خانه هایشان نشده وحتی این شهر سالانه شاهد بسیاری از فستیوال ها و رویدادهای سرگرم کننده برای مخاطبان خود است.

پس اجازه ندهید سرما مانع بازدید شما از شهر ادمونتون شود؛ و اگر میخواهید بدانید،چرا این شهر جزو شهرهای پر مخاطب است باما همراه باشید.

1.گالری هنر آلبرتا

اولین سال شروع کار گالری هنر آلبرتا مربوط به سال 1924 و با عنوان موزه هنر های ادمینتون و اولین نمایش حرفه ای آن  با 24 اثر از گالری ملی کانادا بوده است.این گالری در نقل مکان های گوناگون در نهایت در سال 2010 در ساختمانی به ساحت حدودی 8000 متر مربع افتتاح شد.معماری این بنا،توجه ملی را به خود جلب کرده  و شامل ، رستوران ، فروشگاه گالری،سالن تئاتر و آموزشگاه هنری به عنوان مرکز آموزش هنر سینگمار، می باشد.دارای های این مجموعه پیش از 6000 اثر ارزشمند با موضوعیت های مختلف می باشد.

2.موزه رویال آلبرتا

بزرگ ترین موزه غرب کانادا، و احتمالا از معدود ترین موزه های جهان که می توانید فسیل های بسیاری از دوران دایناسور ها ببینید؛موزه رویال آلبرتا است.این موزه شامل دو بخش دائمی و نمایشگاهی موقت که دائم در حال تغییر می شود .فسیل های باقی مانده از عصر یخبندان،آکواریوم بزرگ ماهی های بومی،حشرات زنده و برخی دیگر از گونه های حیوانی عجیب و غریب و گاها بسیار بزرگ،از ویژگی های این موزه اعجاب انگیز در شهر ادمونتون می باشد.

بخشی از این موزه روایتگر فرهنگ و تاریخ اولین مردمان ساکن در کاناد است.پس اگر به تاریخ و مردم شناسی علاقه دارید، فرصت بازدید از موزه رویال آلبرتا را از دست ندهید.

ادمونتون

3.پارک فورت ادمونتون

کانادا همواره در تلاش برای حفظ فرهنگ و تاریخ کشور خود بوده است.پارک فورت نایت نمونه ای موفق از آن  است. ساخت پارک فورت ادمونتون که در امتداد رودخانه ادمونتو قرار دارد،از سال 1967 شروع شد. با حضور در این پارک تجربه ای متفاوت از درک تاریخ و فرهنگ ادمونتون خواهید داشت.تماشای ساختمان های قدیمی،درشکه سواری،پوشیدن لباس های قرن 19 ،بازدید از راه آهن قدیمی و ده ها امکانات دیگر برای تفریح و آموزش گردشگران در این پارک فراهم شده است.

ادمونتون

4.پارک ملی جزیره الک و تپه های بیور

پارک ملی جزیره الک ، منطقه ای جنگلیست که تنها 30 دقیقه از شهر ادمونتون فاصله دارد.اگر به طبیعت و گشت و گذار در آن علاقه دارید،فرصت تابستانی خود را برای حضور در این پارک از دست ندهید.

گاومیش که یکی از حیوانات بومی کانادا است.شکار بی رویه نسل این حیوان را به نابودی گشاند درنهایت در سال 1909 باقی ماندگان گاوشمیش بیور هیلز ، جمع آوری و پارک جزیره الک محلی برای نگهداری و اسکان آن ها شد تا از انقراض این گونه جانوری جلوگیری شود.

حرکت در جاده های این پارک،شمارا با انواع حیوانات بومی نظیر گوزن ها،خرس ها ،گاومیش،250 گونه مختلف از پرندگان ، رو‌به‌رو خواهد کرد.پیاده روی ،دوچرخه سواری ، کایاک ،قایق رانیو سایر فعالیت های آبی در فصل تابستان و اسکی و فعالیت های برفی در فصل تابستان از سرگرمی های موجود در این پارک جنگی می باشند.

ادمونتون

5.دهکده میراث فرهنگی اوکراینی

بخشی از ساکنین کنونی آلبرتا ، از نوادگان مهاجران اوکراینی و کشور های اطراف آن هستند.در سال 1970 به پاس مهاجران ده 1890 ، موزه رو باز دهکده میراث فرهنگی اوکراینی تاسیس شد.این موزه که به صورت ساده آن را دهکده خطاب می کنند،ساختمان های تاریخی ، کلیسای اوکراینی ،بازار و مکان های قدیمی دیگر را شامل می شود.هر ساله در رویداد ها و جشن های مختلفی در روزهای ملی اوکراین،در دهکده برگزار می شود.

ادمونتون

6.خیابان Whyte

خیابان Whyte تنها یک خیابان ساده نیست ،این خیابان در زنده ترین منطقه شهر واقع شده است.اگر به دنبال یک شب نشینی در حضور موسیقی زنده،رستوران های ملی و مدرن ، تئاتر ها ، گالری های خیابانی و فروشگاه های زیبا هستید،قطعا به این خیابان سر بزنید. زیرا معروف ترین خیابان و محل شب نشینی های مردم محلی شهر ادمونتون است.

ادمونتون

7.مجموعه گلخانه موتارت

حتی اگر به گل و پرورش گیاهان علاقه نداشته باشید،حتما از گلخانه موتارت استقبال خواهید کرد.چهار گلخانه هرمی شکل که هر کدام یک محیط متمایز را تداعی می کنند.این مجموعه ،که بهترین مرکز باغبانی در ادمونتون است ، گونه های بساری از گیاهان از کمیاب ترین ها در آب و هوای گرمسیری تا معتدل با چوب های سرخ آمریکایی را به نمایش می گذارد.

ادمونتن

8.ساختمان قانون گذاری آلبرتا

یکی از معروف ترین ساختمان های شهر ادمونتون ، ساختمان قانون گذاری آلربتا است.ساخت این ساختمان تاریخی به سال های 1907 تا 1913 باز میگردد.این ساختمان که از معماری زیبایی برخوردار و جزئیات رعاایت شده در آن چشمگیر است. تور های بازدید از این ساختمان همه روزه بعد از ساعت کاری  ارائه می شود.

ادمونتون

9.مرکز خرید وست ادمونتون

شهر ادمونتون شاید به مکان های مختلفی معروف باید اما مرکز خرید وست ادمونتون قطعا یکی از مهم ترین آن هاست.بزرگ ترین مرکز خرید در دنیا با مساحتی بیش از 500 هزار متر مربع  و 800 فروشگاه و مراکز تفریحی دیگر در شهر ادمونتون قرار دارد.

صدها رستوران ، هتل ، سالن های سینما ، بزرگ ترین پارک های سرپوشیده،زمین یخ آکواریوم و بسیاری از موارد دیگر از امکانات این فروشگاه بزرگ است.

بخش از این مجموعه ،تقلیدی از مقاصد محبوب سراسر دنیاست و با ساخت مغازه های خود به سبک کشور های مختلف ، تجربه ای متفاوت از خرید را ارائه می کند.

 

10.رویداد K Day

بزرگ ترین رویداد در تقویم شهر ادمونتون ، رویداد K Day است. مهمانی های خیابانی،رقص،رژه موضوعی،سرگرمی های خاص و فستیوال های غذا و ده ها مراسم جانبی جذاب و سرگرم کننده؛ هر ساله در 10 روز پایانی جولای ، شهر ادمونتون را زنده میکند.قطعا به شهر زیبای ادمونتون ، در هنگام برگزای این جشن بزرگ است.

ادمونتون

11.باغ وحش ادمونتون

باغ وحش ادمونتون ، که از سال 1959 فعالیت خود را آغاز کرده ،متمرکز بر روی حیوانات در معرض انقراض و تهدید بوده است. این باغ وحش بزرگ،پیش از 350 حیوان از 100 گونه را نگه دارید می کند.حیوانات این مجموعه رابطه خوبی با انسان ها داردند و به علت بازدید گسترده از آن در حال تعامل با انسان ها هستند.از محبوب ترین گونه های آن میتوان به پاندای قرمز ،لمور ها ،پلنگ برفی و گرگ های قطبی اشاره کرد.قایق سواری،قطار میناتوری در طول باغ وحش و تفریحات مخصوص کودکان و بزرگسالان ، از دیگر امکانات این مجموعه است.

در آخر

شهرزیبای ادمونتون ویژگی های منحصر به فردی دارد و مراکز تفریحی و فستیوال های آن باعث شده با وجود سرمای این شهر، گردشگران بسیاری هر ساله به آن سفر کنند.اگر شماهم می خواهید تابستان خود را در این شهر سپری کنید،همین حالا با مشاورین ما تماس برقرار کنید.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *