کانادا

11 مکان دیدنی کبک

مکان های دیدنی کبک

درباره کبک سیتی

شهر کبک مرکز استان کبک واقع در کانادا ،در منطقه آمریکای شمالی قرار دارد و به تنها شهر فرانسوی زبان واقع در کشوری انگلیسی زبان معرفی می شود.کاشف این منطقه شخصی فرانسوی به نام ژاک کارتیر (Jacques Cartier) بوده که در سال 1534  پای در آن گذاشته و پس از آن فرانسوی های اصیل و نوادگانشان توانستند تاکنون در آن اقامت داشته باشند.

 

کبک منطقه بزرگی را شامل می شود و با توجه به قدمتش بافت های تاریخی بسیار زیبایی دارد.محله های قدیمی ،جاذبه های طبیعی و منطقه هایی با سوغات خاص و… همه و همه می تواند دلیل خوبی برای سفر و تماشای مکان های دیدنی کبک سیتی باشد.

1.دشت آبراهام

دشت آبراهام از مهم ترین مناطق تاریخی کانادا ومعروف ترین مکان های دیدنی کبک به حساب می آید.این دشت که در سمت غربی قلعه ی ورودی شهر قرار دارد، از آن جهت اهمیت پیدا می کند که زمانی در سال 1759 سرنوشت منطقه را تایین کرده است.

در آن سال جنگی میان بریتانیایی ها و فرانسویان شکل گرفته وهرچند با مقاومت شهر، کبک از فرانسه جدا می شود.اما همانطور که تا کنون مشخص است ،فرهنگ و زبان اصلی مردم ساکن تغییر نکرده است.

دشت آبراهام که اکنون به پارکی جنگی تبدیل شده؛مکان مناسبی برای یادآوری و شنیدن داستان هایش و همچنین تماشای طبیعت چهار فصل آن است.

دشت آبراهام

2 .رویال پلس (Place Royale)

میدان رویال جایی است که ساموئل دو شامپلن شهر کبک را در سال 1608 تأسیس کرد. این میدان با ساختمان هایی که تأثیرات فرانسوی و بریتانیایی را ترکیب می کند و قدیمی ترین کلیسای سنگی در آمریکای شمالی، جذابیت خاص خود را دارد.

این مکان دقیقا جایی است که اولین سکونتگاه دائمی فرانسوی ها در قاره آمریکا ساخته شد است و معماری متنوع آن منعکس کننده دوره های متوالی استعمار فرانسه و بریتانیا است و آن را جزوی از مکان های دیدنی کبک کرده که نباید از دستش داد.

خانه های بازسازی شده اطراف رویال پلس، به رستوران ها و فروشگاه هایی تبدیل شده که سوغاتی و صنایع دستی به فروش می رسانند.

 

یکی از مکان های دیدنی کبک رویال پلس

3.محله پتی شامپلین

محله تاریخی پتی شامپلین،روزی پایتخت فرانسه نو بوده است.بافت تاریخی این محله و ساختمان های قدیمیش زیبایی این محله را دوچندان کرده .این محله قدیمی ترین منطقه تجاری آمریکای شمالی به حساب می آید و امروزه رستوران ها،مغازه های سنتی که به فروش سوغاتی های مخصوص می پردازند وبوتیک ها در آن فعالیت می کنند.

خیابان های این محل، بیشتر مخصوص عابران پیاده است و ماشین ها نمی توانند در آن تردد کنند و این ویژگی جذابیت این محله را برای گردشگران بیشتر کرده است.

 

 محله پتی شامپلین

 

پلکان برک نک (Breakneck Steps)، یکی از مکان های بسیار زیبا و دیدنیه این محلست. قدمت آن به سال 1620 برمیگردد؛زمانی که ساموئل دو شامپلن، بنیانگذار شهر کبک تصمیم به ساخت خانه خود کرد و این پلکان مسیری برای دور زدن شیب تند آن است. این پلکان از مکان های دیدنی کبک است، داستان های بسیار دارد و تا در آن پله ها حرکت نکنید زیبایی آن به نظرات نخواهد آمد.

 

پلکان برک نک

4.هتل شاتو فرونتِ ‌ناک

هتل شاتو فرونت ناک (Château Frontenac)، یک هتل ساده نیست.این هتل مثل ده ها مکان تاریخی کبک ،بخش زیبایی از داستان این شهر را بازگو می کند.این هتل در سال 1893 با 170 اتاق کار خود را شروع کرده است.

می توانید به داخل لابی بیایید و آثار تاریخی مربوط به 400 سال قبل را تماشا کنید.بسیاری از افراد مشهور هنگام سفر به کبک،در این هتل اقامت داشته اند و از زیبایی های این هتل بهره برده‌اند.

هتل شاتو فرونت ناک

5.تراس دافرین

تراس دافرین، یک پیاده رو چوبی طولانی که در کنار شاتو فروتناک واقع شده است، منظره خیره کننده ای از رودخانه سنت لارنس و منطقه اطراف آن را ارائه می دهد. این یک مکان فوق العاده برای بازدید در هر زمان از سال است.

این تراس که به علت دید خوبی که به شهر دارد،محل اقامت سربازان در زمان های جنگ بوده .افتتاح عمومی آن در سال 1838 بوده است وتوانسته محبوبیت خود را از آن زمان بدست آورد.

تراس دافرین

6.قطار کابلی فونیکولر

این قطار راه اصلی ارتباط  بین تراس دافرین و کوارتیر پتی-شامپلین، پلیس رویال و بندر قدیمی این شهراست.میتوان  رودخانه سنت لارنس و پایین شهر را ازیک دید جالب وجدید  در حالی که از صخره ای با زاویه 45 درجه بالا یا پایین می روید،تماشا کنید.

اگر به کبک سفر کردید قطعا فرصت نشستن در کابین این قطار را از دست ندهید.

7.کلیسای نوتردام کبک

کلیسای نوتردام ، یکی از مهم ترین کلیساهای کانادا به حساب می آید.قدمت کاربری آن به سال 1647 بر میگردد اما ساختمان اصلی کلیسا بارها به دلایل مختلف به آتش کشیده شده و آخرین سال ساخت بنای آن به سال 1823 برمیگردد.معماری و سبک ساخت این کلیسا ، بسیار زیبا و متفاوت است و ارزش آن را از نظر مذهبی بیشتر کرده است و همچنین گردشگران برای تماشای این مکان دیدنی به کبک می آیند.

کلیسای نوتردام کبک

8.موزه اورسولین

موزه اورسولین (Musée des Ursulines) در کبک، یک موزه پربازدید که داستان اولین زنان که در دوره ی استعمار کانادا از اروپا به فرانسه جدید مهاجرت کردند. صنایع دستی و آثار مهمی در این موزه نگهداری می شود. این موزه نیز جز مکان های دیدنی کبک به حساب می آید که علاقمندان زیادی را به سمت خودش جذب می کند.

برای تماشای تور سه بعدی این مجموعه میتونید از این لینک استفاده کنید.

موزه اورسولین

9.موزه ملی هنرهای زیبا

موزه ملی هنرهای زیبای کبک، مقصدی غیرقابل مقاومت در قلب دشت های آبراهام، شما را به تجربه معماری و طبیعت با قرار گرفتن در طلسم مجموعه مرجع باشکوه خود از هنر کبک دعوت می کند.

این موزه که مجموعی ای وسیع با پیش از 42000 اثر، تاریخ کبک را از قرن هفدهم تا کنون بازگو می کند.

موزه هنر های معاصر کبک

10.باغ گیاه شناسی مونترال

طبیعت زیبای کانادا بی انتهاست. باغ های گیاهشناسی ،تجربه ای امن و زیبا رو برای نشان دادن تنوع زیستی فراهم می کند.باغ گیاهشناسی مونترال نیز که از سال 1931 کار خود را آغاز کرده،یکی از همین مکان هاست.زیبایی این باغ نه تنها آن را به یکی از مکان های دیدنی کبک برای گردشگران تبدیل کرده ،بلکه مکانی برای تفریحات و برگزرای نمایشگاه ها و فستیوال های مردم ساکن است.

 

باغ گیاه شناسی مونترال

11.هتل یخی

هتل یخی در آمریکای شمالی هر زمستان، از ژانویه تا مارس باز و آماده حضور علاقه مندان است.تنها هتل یخی در دنیا که جز مکان های دیدنی کبک است،از معماری شگفت انگیزی که تماماً از برف و یخ ساخته شده برخوردار است.تالار بزرگ،کلیسا،سرسره یخی،اتاق ها و حتی تخت های یکی از جذابیت های این هتل به حساب می آید.

تماشای شفق قطبی که یکی از پدیده های کمیاب است،این هتل را به یکی از مکان های دیدنی کبک تبدیل کرده است.

 

هتل یخی

کلام آخر

کبک یکی از تاریخی ترین شهرهای کانادا به حساب می آید و میتواند با تنوع مکان های خود،جمعت زیادی از گردشگران را جذب کند.اگر شماهم قصد سفر به کانادا و تجربه حضور در شهر های آن را دارید،می توانید برای تعیین وقت مشاوره همین حالا با ما تماس بگیرید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *